суботу, 7 березня 2015 р.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»



   ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА  ГРА  «ЩО?  ДЕ?  КОЛИ?»

Мета:     прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізу­вати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; роз­вивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; роз­вивати логічне та образне мис­лення.
Обладнання: плакати, магніто­фон, дошка, ватман, картки, вислови про математику, завдання для гри, скрипічний ключ, «чорний ящик».

   Девіз:
                    Предмет математики настільки серйозний, що не варто втрачати
                     нагоди зробити його трохи цікавішим
                                                                                                        Блез Паскаль
Підготовка
1.  Класну  дошку  чи  сцену актової зали школи відповідно офор­мити: «Що? Де? Коли?». Якщо  захід буде проходити в актовій  залі, то букви можна вирізати  з цупкого паперу.
2.   Заздалегідь підготувати висловлювання:
                Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер.
                                                                                                    В.О.Сухомлинський
              ...Жартівливі приклади часто мають більше значення,   ніж корисні                        
                                                                                                          Штіфель, 1553р.
          Математику вже тому вчити треба, що вона розум в порядок приводить
                                                                                                         М.В. Ломоносов
                          Математика – цариця всіх наук
                                                                                     Ян Снядецький  
3.          Прилаштувати до дзиги стрілку.
4.          Разом з учнями виготовити «чорний ящик»
5.          Виготовити знак музичної паузи – скрипічний ключ.
6.          Підготувати номери художньої самодіяльності.
7.          Для нагородження гравців підготувати математичні призи: лінійки, кутники, транспортири, зошити тощо.
8.          Потурбуватись про музичне оформлення гри.
9.          Стрічками розбити стіл на 12 секторів.


Правила гри
1.Для участі в грі відібрати 6 учнів, які мають найвищий рей­тинг знань з математики.
2.   Гравці обирають капітана,який керує роботою команди під час гри.
3.   На  обдумування  завдання дається 1 хв; на обдумування кожного  запитання  завдання «бліц» — 20 с.
4.   Команді не зараховується пра­вильна  відповідь,  якщо була підказка.
5.   У кінці гри нагороджується учень, котрий дав найбільше пра­вильних відповідей.
6.   Дозвіл на відповідь від коман­ди дає капітан команди.
7.   Капітан команди може брати замість відповіді музичну паузу, але не більш ніж 2 рази упродовж гри.
8.    Одну музичну паузу може взя­ти ведучий гри.
9.    Гра закінчується, якщо команда гравців чи математичний клуб отримає 6 правильних відповідей.

ХІД ГРИ
           Добрий день, дорогі друзі! Вітаю всіх присутніх на інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?».
Сьогодні за ігровим столом ко­манда інтелектуалів учнів 6-9 класів Яківської школи.
(Звучить музика.)
    Ведучий представляє кожного гравця, які по черзі сідають за гральний стіл. Останнім пред­ставляють капітана команди. На­гадуються правила гри. Порядок запитань визначається за допомо­гою жереба-дзиги.
   Нагадуються правила гри.
Привітання .
1.   І сувора, й солов'їна
      Математики країна.
      Праця тут іде завзята,
      Вмій лиш спритно рахувати.
2.      Вмій ділити, віднімати,
 Множить швидко й додавати.
 Вмій кмітливо все збагнути,
 Першим у відповіді бути.
3.       Ледарів у нас немає,
  Хто руки не піднімає?!
  Вирушаймо всі у путь:
  Нас цікаві речі ждуть.
4.    Ну, а ці задачі скажуть,
  П'ять слонів як треба зважить.
  Скільки важить кожен слон?
  Кожний важить вісім тонн.

5.       Тут також нам не пройти:
  Скільки важить три кити?
  Скільки важить кожний кит,
  Що прожив чимало літ?
6.       Треба знати все до ладу:
  Скільки дітям шоколаду,
  Скільки треба ясел, шкіл
  Для великих міст і сіл.
7.       Й скільки зір дрібних, як просо,
  І веснянок є на носі
       Все умійте розв'язати:
       Про складне й просте сказати.
       Наш девіз — усе узнати,   
       Вміти добре рахувати.

Для музичної хвилини  
            Математичні частівки
 Ми веселі дві подружки.
 Із баяном-братиком
Заспіваємо частівки
Вам про математику.
Знають Міша, Коля й Вася:                                                                                
       Іспит наближається,                                                                                                               
 А в них з алгебри у класі                                                                                   
     Двійки прибавляються.               
Отака в усіх нас доля.                                                                                              
    Іспити - страждання:                                                                                          
   Вже не спишете у школі                                                                                                
    З алгебри завдання.
Розв'язав Петрусь задачу.                                                                                             
   Тільки мінуса не бачив.                                                                                                 
        От і сталось, що лимон                                                                                            
    Важить майже вісім тонн.
На контрольній ловив гав,                                                                                                    
  Одиницю упіймав.                                                                                                           
 Підглядав в усі книжки                                                                                                             Переплутав сторінки.
Біля дошки він стояв                                                                                                                              
  І придумав чудо —                                                                                                          
   В теоремі прирівняв                                                                                                                           
   До квадрата куба.
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка— 
 Весь рік двійки заробляє                                                                                                                     
  Й вийде лобуряка.

          Гра з глядачами (читання усмішок…)
Перелік запитань гри
1.           Коли ми дивимось на 3, а говоримо Чверть?
2.     Хто з математиків винайшов першу метальну машину?  
                                                                                        (Архімед при обороні Сиракуз)
3.  Хто з математиків переміг на олімпійських іграх і в якому виді спорту?
                                                                                     (548 р.  до н.е 58 олімпійські ігри
                                                                                       Піфагор у кулачному бою)
4.     У млині було вісім  мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг?
                                                                                     (Дві ноги мельника)  
5.    Ішло дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука. Всім буде по одному. Як вони поділились?
                                                                                   (Йшли бабуся, мати, донька)
6. Один з найдавніших обчислювальних приладів
                                                                                            (Пальці)
7.  Він був «батьком алгебри». Він настільки захоплювався математикою, що інколи засиджувався до трьох діб без сну та їжі.
                                                                                        (Вієт)
8.  Воно є точним квадратом
     - у ньому  3 цифри, причому дві з них однакові;
     - сума його цифр дорівнює 9;
     - воно ділиться на суму своїх цифр без остачі. Назвіть число.
                                                                                             (144)
9.  (бліц)    У пошуках Царівни-Жаби Іван-Царевич пройшов 25 боліт. На кожному болоті 17 пагорбів. На кожному пагорбі по 8 жаб. Скільки жаб треба поцілувати Івану-Царевичу, щоб знайти свою наречену?
                                                                                        (25*17*8=200*17=3400)
10. Переставити  один сірник, щоб рівність була правильною



    Відповідь                                                                                Відповідь


11.  У мене в лівій кишені стільки ж грошей, скільки і в правій. З лівої кишені я тепер перекладу в праву 1 копійку. На скільки після цього стане більше грошей в лівій кишені, ніж в правій?
                                                                                   (На 2 копійки)
12.  У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилося в кошику?
                                                                            (Можна. Одному з товаришів дають
                                                                                        яблуко з кошиком.)
13.  Від 8 відняли 2 та держали 7. Як це могло трапитися?
                                                                              (вісім – ві = сім)
14.  На столі стоять у ряд 6 склянок.  Три перші з них порожні, а в три інші налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку.
                                                        (Треба перелити воду з 5 склянки в 2 і поставити
                                                                      порожню склянку на місце)
15.  Французький математик Сімеон Пуассон  висловився так: «Життя чудове лише двома речами…». Назвіть ці речі, якщо ви займаєтесь першою з них, а я - другою.
                                                          (Перша – вчити математику,
                                                            Друга – навчати математики.)
16.  Як поділити число 1888 на дві рівні частини, щоб в кожній з них отримати тисячу.
                                                                                             (1888)
17.  Що дорожче кілограм одно копійчаних монет чи півкілограма двокопійчаних
                                                                      (Кілограм металу дорожчий від
                                                                         півкілограма того ж самого металу.)
18.  Якщо о 12 годині ночі падає дощ, то чи можна очікувати, що через 72 години буде сонячна погода?
                                                                     (Ні. Через 72 години знову буде опівночі)
19.  На столі лежать лінійка, олівець, циркуль, гумка. На аркуші паперу потрібно накреслити коло. З чого почати?
                                                                       ( Знайти аркуш паперу)

20.  Виключити лишню пару чисел.
    
Правила гри
1.   На  обдумування  завдання дається 1 хв; на обдумування кожного  запитання  завдання «бліц» — 20 с.
2.   Команді не зараховується пра­вильна  відповідь,  якщо була підказка.
3.   У кінці гри нагороджується учень, котрий дав найбільше пра­вильних відповідей.
4.   Дозвіл на відповідь від коман­ди дає капітан команди.
5.   Капітан команди може брати замість відповіді музичну паузу. Одну музичну паузу може взя­ти ведучий гри.
6.    Гра закінчується, якщо команда гравців чи математичний клуб отримає 6 правильних відповідей.


     Команда знавців                                                    Команда глядачів         
1  Фурик Надія
2  Нарожна Іванна
3  Лотоцький Віталій
4  Гуменюк Іван
5  Григорчук Святослав
6  Койляк Богдана
7  Щудлюк Галина
8  Сова Степан



                                                          







Немає коментарів:

Дописати коментар